De Yogales
Wat kun je verwachten als je een les Daruma Yoga volgt bij De Lijfschool:

• We beginnen met een warming-up zodat we warm zijn.
• Het grootste deel van de les bestaat uit aandachtig uitgevoerde yoga houdingen.
• Ontspannen van de spieren met rustige yoga houdingen.
• De lessen worden afgesloten met een meditatie.

De lessen zijn in het Nederlands. Onze taal leent zich prima voor het beschrijven van lichaamsdelen, bewegingen en gevoel.
Is je Nederlands niet zo goed dan kunnen we zo nodig de aanwijzingen vertalen.
op de mat ook in march 2024

Meld je aan voor een proefles!

Wat voor kleding dragen we in de les?
Makkelijke kleding. Draag bij voorkeur kleding zonder tekst, kleuren of opdruk. We willen de zaal voor iedereen rustig houden. Sieraden en horloges graag in de kleedkamer laten.

Hoe groot zijn jullie groepen?
Tijdens de pandemie zijn we gemiddeld met 6 yogi's samen. Er zijn maximaal 11 plaatsen. De les gaat ook door als je de enige bent die is gekomen. Vind je het leuker om in een groep te oefenen, dan mag je natuurlijk op een ander uur terug komen.
Voor zwangerschapsyoga hebben we 9 plaatsen.

Heb je een handdoek nodig?
Een handdoek is niet nodig, tenzij je snel en veel transpireert en graag tussendoor je handen droogt zodat je niet uitglijdt op je mat. Bij warm weer, of als je net begint en je conditie nog niet zo goed is (waardoor je meer zweet), mag je natuurlijk een handdoekje naast je mat leggen.

Kan ik meedoen met een sportkaart van een ander bedrijf?
Nee. Geen Classpas of Onefit. Deelname met een commerciële sportkaart is niet mogelijk. Wij willen alleen leden die regelmatig lessen volgen. Zo kunnen wij juist de mensen die echt geïnteresseerd zijn in het verdiepen in yoga en meditatie lessen bieden van een goede kwaliteit. Met het in- en uitlopen van deelnemers die slechts een enkele les volgen zou de docent steeds alleen de basis en de aanwijzingen voor veilig trainen moeten uitleggen, en weinig toekomen aan verdere verdieping.

Is het mogelijk om losse lessen te volgen?
Nee. Wij raden iedereen aan om het effect van yoga een echte kans te geven, en minimaal 12 weken achter elkaar mee te doen. Je kunt een proefles volgen. Daarna kun je je inschrijven voor de lopende termijn van drie maanden. Abonnementen worden per drie maanden automatisch verlengd. Je mag je op elk gegeven moment uitschrijven. Hierbij houden we een maand opzegtermijn in acht.

Bieden jullie ook lessen voor starters?
Ja. Al onze lessen zijn geschikt voor nieuwe yogi's. Heb je nog nooit eerder yoga gedaan, heb je een stijve rug, heb je korte hamstrings? Kom meedoen. Onze visie is gericht op diepgang en een blijvend effect op de langere termijn. Iedereen die meedoet, begint daar op een dag mee. Wij vinden het heel leuk om je te helpen met een goede start. Je staat tussen deelnemers die meer ervaring hebben. Dat helpt je met het vinden van de juiste vormen en met je concentratie. Iedereen heeft zijn eigen aandachtspunten. Omdat we door de pandemie nu niet door de zaal mogen lopen, zul je wellicht vaker met een vraag zitten, dan wanneer je leraar regelmatig langs mocht komen. We kijken zoveel mogelijk rond en letten goed op nieuwe leden. Toch kunnen wij ook niet alles zien wat jij voelt. Stel je vragen gewoon tijdens de les!

Ik werk onregelmatig, kan ik dan wel meedoen?
Ja. Leden trainen op vaste uren. Voor leden met een onregelmatig werkrooster geldt: volg zoveel mogelijk 1 of 2 lessen per week. Alleen met regelmaat in je training zul je het daadwerkelijke diepgaande effect van yoga op veel gebieden in je leven voelen. Op de langere termijn wordt dit steeds sterker. Plan daarom zo goed mogelijk vooraf je lessen naast je werk.

Kan ik me omkleden in De Lijfschool?
Al komen de meeste mensen omgekleed naar de Lijfschool toe, we hebben een kleine kleedruimte.

Moet ik een eigen mat hebben?
Ja. Je kunt bij De Lijfschool, na je proefles, een geschikte mat aanschaffen. Voor je proefles kun je een mat van ons lenen. Wij maken de matten goed schoon en leggen ze 48 uur in quarantaine na gebruik. Ben je nieuw? Bij je eerste inschrijving krijg je €5,- korting op je yogamat.

Mag je praten?
Ja, graag. Leuk om je te leren kennen. Als je plezier hebt in de lessen en je hebt er baat bij, dan kan het heel fijn zijn om contact te hebben met anderen die ook met plezier aan de lessen deelnemen. De meeste leden hebben enkele jaren ervaring en delen deze graag met je. We mogen momenteel geen eten of drinken aanbieden, en ook geen zitplaatsen. Een praatje maak je daarom vanaf je mat, op veilige afstand, voor of na de les.
Heb je vragen of twijfels? Dan kun je tijdens de les bij je docent terecht. Die mag helaas dit jaar niet naar je toe lopen. Hij of zij kijkt graag met je mee terwijl je laat zien hoe je oefent en vertelt wat je voelt of waar je over twijfelt. Meestal zijn er ook anderen die baat hebben bij je vragen, en geef je je leraar de kans om oefeningen nog beter uit te leggen.

Eten en drinken?
In de zaal geen eten en drinken. Heb je zelf een beker of fles bij je? Dan mag je voor en na de les in de kleedkamer drinken. Tijdens de les is dat niet nodig.