June 2020

Nieuwsbrief Juni

nieuwsbrief juni

Agenda (onder voorbehoud versoepeling maatregelen)

- Maandag 8 juni - Start zwangerschapsyoga 10:30-12:00 uur.
- Vrijdag 3 juli - Einde online lesprogramma.
- 6 t/m 10 juli - De Lijfschool gesloten wegens zomervakantie, geen lessen.
- Maandag 13 juli - Heropening De Lijfschool. Alle lessen in de zaal volgens regulier rooster.

David yoga

Heropening De Lijfschool

Allereerst heel veel dank aan iedereen die ons voorzien heeft van alle vormen van liefde en lof die wij hebben mogen ontvangen. De enthousiaste emails over de online lessen, het gezellige digitale dinertje, de donaties.
De kans dat we binnenkort weer alle lessen mogen geven in de zaal wordt steeds groter. De datum van onze heropening staat nu ingepland op maandag 13 juli. Dat betekent dat wij, buiten de eerste week van juli, de hele zomer open zijn. Wat een fijn vooruitzicht. Yoga in de yogaschool. Wij hebben de afgelopen weken hard gewerkt om meer ruimte te maken in de zaal en de school weer inspirerend in te richten.
Toen de openingsdatum nog op 1 september stond, hebben wij een weekje aan zee geregeld zodra de kinderen zomervakantie krijgen. Dat betekent dat wij in die eerste week van de zomervakantie nog geen lessen geven, maar even op het strand in de kop van Noord-Holland gaan opladen voor het nieuwe yogaseizoen. In die week zijn er ook geen nieuwe video’s.
Kleinere groepen, grotere zaal. Voorzover wij op dit moment kunnen zien, is ons ledental gedaald met 60. Daarnaast hebben wij ons meubilair deels weggedaan, en de zaal groter gemaakt. Ook zijn er in de zomer vaak leden met vakantie, al is dat misschien dit jaar anders dan anders. We verwachten weinig nieuwe proeflessers. Al met al denken we dat we veel ruimte kunnen bieden voor de yoga oefeningen zonder gezondheidsrisico’s. Daarvoor hebben we wel wat regels opgesteld. We vragen je dringend om die regels door te lezen als je in de zomer mee komt trainen. Vragen en reacties ontvangen we graag. Misschien hebben wij iets over het hoofd gezien waar jij je zorgen over maakt. Je mag ons altijd een email sturen of bellen. Hier beneden vind je in tekst, en samengevat in een video, de belangrijkste regels. Er volgt nog een nieuwsbrief voordat we open gaan. Daarin kunnen we dan eventuele wijzigingen of aanvullingen plaatsen.
Het is voor ons verplicht om van elke les deelnemerslijsten te bewaren. Daarom vragen wij iedereen om via de link in deze nieuwsbrief aan te melden voor een vast lesuur in het derde kwartaal. Je kunt de eerst week niet inhalen. Als je dan verhinderd bent, kun je in die week thuis met de online les meedoen.
We hopen je gauw weer te zien!

Saskia Krijger 2

Zwangerschapsyoga start maandag 8 juni.

Sommige van jullie zijn inmiddels al bevallen. Bedankt voor jullie mailtjes, leuke baby-foto's en geboortekaartjes.
Heel jammer dat we de laatste weken van je zwangerschap geen yoga hebben kunnen doen. Ik hoop dat je mijn felicitatiekaartje hebt ontvangen in je brievenbus.

Zwanger 2020

Erg leuk om te horen dat er nog een app-groep is ontstaan, nadat we moesten stoppen met de lessen.

Voor de dames die nog niet bevallen zijn heb ik goed nieuws.
We zullen met een klein groepje komende week starten, op maandag 8 juni.
Aanstaande maandag geef ik weer zwangerschapsyoga. Inmiddels zijn bijeenkomsten tot 30 personen weer toegestaan, zolang we ons aan de maatregelen houden. Wij gaan nu tot 8 personen. De zaal is veel groter dan eerst, dus met een kleine groep heeft iedereen heel veel ruimte. Gewone yoga mag nog niet, omdat dat onder binnensport valt. Er zal daarom deze maand maar 2x les per week zijn in onze school. Ik hoop dat je zin hebt om daar aan mee te doen.

Maandag 10:30 - 12:00 uur: Zwangerschapsyoga
Vrijdag 18:30 - 20:00: Zwangerschapsyoga

Rooster 2020

Aanmelden voor lestijden juli en augustus is verplicht!!
Je kunt alleen deelnemen op een vaste tijd.
In juni werken wij aan het nieuwe rooster. Meld je hier aan: link inschrijven.
Vol is vol, dus zorg dat je je op tijd inschrijft, als je maar op één uur mee kunt doen.
We laten je zo snel mogelijk weten of er plaats is op de tijd die je hebt opgegeven.

thump-cif-za

Nieuwe Huisregels ivm Covid-19

We hebben een aantal regels die je even moet doorlezen als je van plan bent om in juli, augustus en september lessen te volgen. Het zijn nogal veel regels en we hopen heel erg op je medewerking om van onze heropening een succes te maken. Voordat we beginnen met de les, en na afloop geven we nog een aantal aanvullende instructies over de aanpassingen in de les, en de uitloop. Houd er rekening mee dat de in- en uitloop iets langer duren dan je gewend bent. Op naar een mooie zomer in Amsterdam, met heerlijke yogalessen.

De spelregels:
1. Plaats je fiets aan de buitenkant bij de fietsenrekken, en loop het laatste stukje. Voor de deur houden wij de ruimte vrij van fietsen zodat hier staanplaatsen zijn met 1,5 meter afstand. Hier kun je wachten totdat je naar binnen mag.
2. Volg met afstand het stappenplan om binnen te komen, en om na de les de zaal weer te verlaten. Let goed op: lees de instructies per station. Je kunt niet terug naar een vorig station!

corona-stap2

3. Er is geen tafel meer en geen thee. Zo voorkomen we dat we dicht op elkaar zitten of dat we elkaars kopjes en de thermosfles of waterkan aanraken. Je mag zelf een flesje water meenemen en dit in je tas opbergen voordat de les begint.
4. We mogen geen kleedruimte aanbieden, dus kom in je yogakleding naar de les toe.
5. Kom één voor één naar binnen. Houd 1,5m afstand. Lees de instructies.

corona-stap2

6. Handen desinfecteren na het wegzetten van je schoenen, voordat je de zaal in gaat.
7. Je kunt niet terug lopen, tegen het verkeer in! Daarvoor is te weinig ruimte.
8. Ga naar het eerstvolgende nummer, en leg je mat binnen de markering, laat hierbij geen open plekken vallen.
9. Houd ook in de zaal afstand van anderen.
10. Wil je tijdens grondoefeningen op een kussen zitten? Neem dan zelf een meditatiekussen mee.
11. Vind je de grond hard onder je knieën en rug? Neem een dikke handdoek mee, dat je kunt opvouwen, voor onder het midden van je yogamat.

corona-stap3

12. Alle materialen worden slechts gebruikt voor zwangerschapsyoga. Deze maken we goed schoon, en worden tussen lessen in een aantal dagen niet gebruikt, zodat geen kans is op het overdragen van virusdeeltjes. Verder kunnen wij helaas geen materialen uitlenen zoals kussens en matten.
13. Reserveren is verplicht. Je kunt je inschrijven voor een vaste lestijd.
14. In de eerste week is het niet mogelijk om van lestijd te wisselen. Wij houden (verplicht) een lijst bij van deelnemers voor elk lesuur, voor eventueel bron- en contactonderzoek.
15. Kom niet als je koorts hebt, of andere verschijnselen die te maken kunnen hebben met Covid-19.
16. Op het toilet is desinfectiemiddel aanwezig. Dit dient gebruikt te worden om de handen te ontsmetten vanwege het aanraken van de deurklink.
17. Er is in onze zaal altijd luchtafzuiging. Hierdoor wordt lucht niet gecirculeerd, maar wordt verse lucht naar binnen getrokken, en de lucht uit de zaal over de vloer afgevoerd. Wij zullen deze afzuiging nu altijd op de hoogste stand zetten.
18. Zorg ervoor dat er geen waardevolle spullen achter blijven in je jas. De buitendeur aan de straatkant zal op een kleine kier staan, met een haakje, voor extra frisse lucht. Tegen insluipers en laatkomers zal de deur tijdens de les afgezet zijn met een sluitlint. Hierdoor is minimaal risico dat er iemand binnenkomt, maar zorg zelf ook voor het veilig opbergen van je spullen. Stop alles in je tas. Je tas ligt in de grote kast die voor de leraar vanuit de zaal zichtbaar is.
19. Naar buiten lopen na de les, gaat in omgekeerde volgorde van binnenkomst. Je leraar geeft aan wanneer je aan de beurt bent om de zaal te verlaten.

Schrijf je nu in voor de lessen in juli, augustus en september

yoga sutra

Yoga sutra 1.13 & 1.24

-Yoga beoefenen is de ononderbroken of herhaalde poging om het denkvermogen in zijn onbewogen toestand te houden.

- Je kent vrijheid wanneer de geest, onberoerd door zorgen, handelingen, vruchten van handelingen of begeerte is.

In deze tijden vol onzekerheid een waardevol advies, 2500 jaar nadat de wijze Patanjali het noteerde in zijn Yoga Sutra's.