Nieuwsbrief September 2022

- 17 t/m 21 oktober herfstvakantie - alle yogalessen gaan door

- 29 oktober zaterdag - 10:00 12:00 Partnerles Zwangerschapsyoga

-12 t/m 16 december Rohatsu - alle lessen stiltemeditatie ipv yoga

- 24 dec t/m 8 januari kerstvakantie - geen yogalessen, De Lijfschool is gesloten

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

NA DE ZOMER

Het is weer september, de vakantie is voor velen voorbij en de tijd van ritme en regelmaat is aangebroken. Dat klink serieus maar kan ook heel fijn zijn. Het is hoe de natuur werkt, de seizoenen, de dag en de nacht. Volg daarbij wekelijks je yogales voor wat rust in de bovenkamer of om je lichaam te sterken. We kijken er naar uit om de komende tijd iedereen weer terug in de lessen te zien, samen te mediteren en de yoga asana’s te doen.

Ik kijk ver
voorbij de kersenbloesems
of de gekleurde bladeren

slechts hutten bij de haven
in de avondschemering

~ Fujiwara no Teika, 1162-1241

nieuwsbrief augustus 2022

Elk jaar van september tot en met december gaan we weer stapsgewijs dieper en langer in meditatie. Eerst besteden we tijd aan de zithouding tijdens de meditatie. In de yoga asana’s oefenen we extra met recht en lang maken van de rug en het versterken van de rugspieren. Je leraar loopt tijdens de meditatie rond om te kijken of het lukt om goed recht te zitten. Als het nodig is krijg je hulp met het uitstrekken. Ook tijdens de yogahoudingen waarin je je rug strekt is er meer tijd en begeleiding om je coördinatie te verbeteren.

uitleg japanse kanji

JAPANSE KARAKTERS IN DE ZAAL

In De Lijfschool hangen acht doeken aan de muur. Dit zijn de acht kernpunten die we gebruiken in de les. De filosofie die we bespreken en beoefenen is terug te leiden tot één van deze acht woorden. In de komende maanden zullen we dan ook één voor één elke scroll aandacht geven.

vakantie foto
Saskia en dochter Sophie in Postling, Zuid-Oost Engeland, aug 2022