Nieuwsbrief Januari 2023

- jan/feb/mrt 12 lesweken met extra aandacht voor ademhaling
- Start kwartaal 1: maandag 9 januari

kom weer mee doen in dit nieuwe jaar

Nieuwjaarskaart
Iedereen een heel mooi en gezond 2023!
Er waren meerdere vragen over de Japanse tekst op onze nieuwjaarskaart. Misschien heb je hem zelf al ontcijferd. De karakters staan op de kalligrafieën die aan de muur in de yogazaal hangen. Je leest “Daruma Daishi Yuga”. Dit betekent grootmeester Daruma yoga.
Daruma was de achtentwintigste opvolger van Boeddha en de grondlegger van zen. Hij kreeg van zijn meester de opdracht om de oorspronkelijke weg van de Boeddha opnieuw helder te krijgen in Boeddhistische kloosters. Daruma kwam zelf uit India, maar reisde in zijn leven door verschillende landen in Azië waaronder het huidige Maleisië en China, waar hij zorgde dat de kloosterlingen weer meditatie gingen beoefenen en hij liet ze ochtendgymnastiek en verschillende yoga-oefeningen doen. Alleen praten over hoe je je zou willen voelen en theorieën over hoe je verlichting kunt bereiken brengt je nooit wat Boeddha voelde. Om zelf te ervaren moet je zelf oefenen. Wanneer Boeddha sprak over zijn leraren, dan had hij het altijd over ‘de yogi’s’.
Wij vinden dit een mooi uitgangspunt voor onze yogaschool. Oefen zelf, ervaar het zelf. Hoe beter je de oefeningen en je eigen lichaam en geest bestudeert, hoe meer we ervaren waar yoga voor is.
Uitleg van de nieuwjaarskaart daruma daishi yuga

Gekleurde Rohatsu slingers
Het is alweer een paar weken geleden dat we allemaal briefjes hebben opgehangen na de meditatielessen tijdens Rohatsu. De kleurige slingers met teksten en tekeningen hingen in de laatste lesweek van het jaar nog in de zaal om te bekijken wat meditatie voor uitdagingen en inzichten kan brengen. Voor ons ook weer heel inzichtelijk. Bedankt voor jullie deelname en bijdrage aan de meditatie-slingers.

Rohatsu slinger

Rustige lestijden
Sommige uren zijn prime time uren en meestal druk bezocht. Op de volgende uren hebben we veel vrije plaatsen. Wil je graag je vaste uur veranderen naar één van deze tijden, stuur dan even een mailtje of geef het door aan je leraar.
- Dinsdag 20:15
- Woensdag 10:30 en 18:15
- Donderdag 9:00
- Vrijdag 10:30 en 16:00

Review
Het is voor de vindbaarheid van onze website belangrijk dat wij af en toe nieuwe reviews krijgen. De Lijfschool is er enorm mee geholpen als jij een berichtje achter laat met jou ervaring van de lessen. Nieuwe leden kunnen aan de hand van jullie verhalen bepalen of ze een proefles bij ons willen volgen.
Je kunt schrijven over de zaal, over de lessen, over het gevoel dat je hebt van het oefenen, over je leraren, over wat je geleerd hebt of misschien heb je zelf een heel ander idee. Een enkel zinnetje is al genoeg. Wij zijn er ontzettend blij mee.

Review voor Google maps

Review voor Yelp